2021-08-18
Internasjonal og prisbelønt kaffeaktør etablerer seg i Norge
Internasjonal og prisbelønt kaffeaktør etablerer seg i Norge
Costa Coffee ble i 2019 kjøpt opp av The Coca-Cola Company for å styrke selskapets profil og satsning på kaffemarkedet. Costa Coffee har blitt kåret til Storbritannias ledende kaffekjede 10 år på rad.
- Vi er svært fornøyde med at 4Service nå vil servere Costa Coffee til alle BI-studentene. Det vil gi BI-studentene, som vi vet er opptatt av høy kvalitet, et meget godt kaffetilbud, sier Tormod Halbakken, Director Hot Beverages hos Coca-Cola European Partners Norge.
Costa Coffee har i dag om lag 4.000 utsalgssteder og er Europas største kaffebar-kjede med rundt 18.000 ansatte.
Etableringen i Norge skjer i forbindelse med oppstart av nye mat-, drikke- og serveringskontrakter på BI-Campus i Oslo, Bergen og Trondheim. Kontrakten ble vunnet av 4Service, som også tidligere har vært serveringsleverandør til BI. Hovedformålet med arbeidet er å legge til rette for et blomstrende student- og arbeidsmiljø ved Handelshøyskolen BI, og bidra til at BI når sine mål innenfor miljø og bærekraft.
- Vi er veldig stolte av å få fortsette med våre leveranser hos BI, samtidig som den nye kontrakten innebærer betydelige muligheter for videreutvikling av eksisterende konsepter og introduksjon av flere nye. Blant annet det planlagte og skreddersydde Costa Coffee-konseptet, som vil være med på å løfte totalopplevelsen for studenter, ansatte og de som besøker en av lokasjonene, sier Jon Forkerudsæter, salgssjef i 4Service.
4Service ble etablert i 2010 med mål om å bli Norges ledende leverandør av tjenester innenfor områdene personalrestaurant, kantine-, renhold- og forpleiningstjenester. I dag har selskapet 3 500 medarbeidere og er i stor vekst innen alle tjenesteområder.
Bent Kjetil Lærum, sjef facility services BI, ser frem til en høst hvor man igjen skal få fylle byggene med glade studenter og ansatte. Etter mange måneder med restriksjoner og digital undervisning, blir det ekstra hyggelig å ta alle imot med flere nye konsepter.
- Med mange internasjonale studenter og ansatte er det viktig at også våre serveringstilbud har et internasjonalt tilsnitt. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle våre serveringskonsepter som skal ha høy kvalitet. Vi ser frem til å fortsette samarbeidet med 4Service og deres skreddersydde Costa Coffee- konsept.