Øst i den travle hovedstaden vår, finner vi et område som gjennom mange hundre år har gått fra å være slottsmark under Akershus, til å bli en unik kontordestinasjon. Valle er i nyere tid kjent for sine idrettsanlegg, men i dag er området under en spennende utvikling.
Sentralt på Valle finner vi et interessant og annerledes kontorbygg, der natur møter norske tradisjoner. Valle Wood kan sies å være hjertet av Valle, men det er faktisk en helt spesiell person som gir sjel til området, og som gjør bygget varmt og levende.
‒ Jeg kjenner alle som kommer med både navn og etternavn. Jeg ser at de setter pris på en hyggelig hilsen når de kommer hit. Men det er ikke bare på morgenen. Det er mange som kommer innom for å få en liten pause fra den hektiske hverdagen sin. Jeg skal være deres pause, sier Liliana Kilko.
Liliana er resepsjonist på Valle Wood og har 21 års erfaring fra kundeservice og salg – hovedsakelig fra hjemlandet Hellas. Der har hun hatt flere ulike stillinger innen serviceyrket. Da Liliana kom til Norge, ble hun kjent med 4Service gjennom De Tre Stuer-konseptet i Oslo Atrium. Her var hun møteromsvertinne og kaffebaransvarlig. Selv om hun har tatt kurs og har lang erfaring innen servicebransjen, sitter det i ryggmargen hennes.
‒ Dette er første gang jeg jobber i resepsjon, og jeg trives så godt! Jeg elsker å treffe mennesker og ta vare på dem. Jeg er jo en gresk mamma, smiler Liliana.
Dagens høydepunkt
For å komme inn i det spektakulære bygget som er laget av massivtre, finnes det flere innganger. Likevel, velger de fleste inngangen som går forbi kaffebaren der Liliana står. Ikke for å få seg en kopp kaffe, men for å få et «god morgen» eller et «hei» av den vennlige resepsjonisten.
‒ Du trenger ikke nødvendigvis smile til enhver tid. Vi har ikke alltid en god dag. Det er det totale bildet over tid som er det viktige. Det samme gjelder for gjestene. Du vet aldri hvilke situasjoner de står i. Derfor koster det så lite å være litt hyggelig. Jeg kan faktisk være et menneskes lyspunkt i løpet av en dag. Det gir meg skikkelig glede!
Liliana forteller, samtidig som hun hjelper til med å forberede dagens lunsj. Hun har mange historier om ulike typer mennesker som kommer innom Valle Wood. Det har faktisk vært flere kjendiser som har gjort sine intervjuer med media her, for det er noe fortryllende og beroligende med stemningen i bygget. Dette er noe gårdeieren også anerkjenner:
‒ Det er alltid hyggelig å komme til Wood. Ikke bare er bygget fint, men atmosfæren som skapes av de som jobber her overgår byggets kvaliteter. Resepsjonisten er den første du møter, som setter en åpenhjertig standard. Alt kan løses, uansett hva det gjelder, sier Lars-Erik Wogsted, partner i UNION.
Enten det er booking av møterom, levering av mat eller hjelp ved selskap, stiller Liliana opp. Hun har mye kontakt med gårdeier og føler at hun og gårdeier er et team.
‒ Det er jo jeg som er ansiktet utad her på Valle Wood! Derfor er det så viktig at jeg er hyggelig med gjestene og får dem til å føle seg velkommen. Hvordan passer du på gjestene dine når du får besøk? spør resepsjonisten.
Elsker utfordringer
Resepsjonisten innrømmer at det ikke alltid holder med et smil eller et hyggelig kompliment. Samtidig, synes hun dette tilfører litt ekstra i hverdagen hennes.
‒ De vanskeligste gjestene er mine favoritter! ler Liliana, før hun fortsetter:
‒ De som gir meg vanskelige spørsmål og prøver å sette meg ut! Nettopp fordi jeg da gir dem all min energi. Det er så gøy å se hvordan de endrer holdningene sine når de får den hjelpen de spør etter, men kanskje ikke forventer. Å ta vare på kunden er det aller viktigste.
Hemmeligheten til Liliana er det hun kaller «Kill it with kindness». Noe som kan ta litt tid, men med litt tålmodighet og en handling fra hjertet, er det ikke så mye som skal til.
En kvinne, som har valgt inngangen ved kaffebaren, går forbi Liliana.
‒ Så fin kjole du har! sier Liliana til kvinnen. Hun smiler mens hun forsetter inn mot kontorlokalene.
Unik atmosfære i ditt bygg?
Har du lyst til å høre mer om hva vi kan tilby ditt bygg? Les om våre tjenester her på nettsiden vår, eller kontakt oss for en uforpliktende samtale. Vi vil gjerne høre fra deg!
Flere aktualiteter
Våre ansatte
Verdien av A4-livet
I Oslo rådhus finner du Nordens største klokkespill. Bygget er også sete for Oslos byråd og bystyre. Om du ønsker, kan du faktisk gifte deg i Munchrommet. Men den viktigste oppgaven som gjøres her, er kanskje den noe mindre kjente sysselsettingen av mennesker som tidligere har stått utenfor arbeidsmarkedet.
Har du servert mat til rundt 1000 personer på én gang før? I lyse og moderne lokaler, omringet av de syv fjell, gjør en av våre dyktige kjøkkensjefer dette hver dag, og nå deler hun flere av sine hemmeligheter for å lykkes på et kjøkken!
Med rundt 5000 ansatte i 4Service og en virksomhet i sterk vekst, er det ingen tvil om at mennesker er vår absolutt viktigste ressurs og største styrke. Det sosiale aspektet av ESG står sentralt, og for oss handler det om å benytte de arenaene og mulighetene vi som selskap har, til å sysselsette, gi rom for utvikling og skape nye arbeidsplasser.
I Møller Medvind Arena står bærekraft sentralt – ikke minst når det gjelder det menneskelige aspektet. 4Service skal drifte kantine- og servicetilbudet i inkluderingsarenaen, og for første gang tar de i bruk Medvind-metoden som innebærer at medarbeiderne tilbys fulle, faste stillinger.